KORV!

Ze kom till Sverige i slutet pa Juli och jag flyttade hit i maj. Nar Ze precis hade kommit hade han ju inget jobb och va da hemma hela dagarna nar jag jobbade. Da var det ju hans uppgift att laga mat.....
Ni som har foljt denna blogg tidigare vet ju formodligen om att Ze inte ar sadar super bra pa att laga mat.

Jag:- Vad blir det for mat?

Ze:- baconsas och pasta

Jag:- okej... ( det ar den enda ratten som han faktiskt kan laga)

Ze:- Jag hittade nagon korv i frysen som jag stoppade i ocksa...

Jag:- Vadda for korv?

Ze:- Jag vet inte, det var nagon forpackning med tva korvar i och jag tog en... det blev jattegott.

Jag:- Vadda for forpackning med tva korvar i??

Ze:- Jag vet inte men det blev gott iaf...

Jag:- hrm........ helskotta sag inte att du stoppat i en isterband??



Jora visst hade han det.... Baconsas med isterband visst later det gott?? .... NOT!


Kommentarer
Postat av: Linn

hahahah!

2011-10-10 @ 16:33:59
URL: http://linnsjokvist.blogg.se/
Postat av: Renato

Hej emma jag vill fråga , kan du ge mig Zes e-postadress ?



Han vet vem jag är, vi spelade fotboll i maritimo for flera år för längesedan.



Jag har också flyttat till sverige med min flickvän , och ha varit här för ett och en halv år.



säger att Renato eller Braza eller Dejairs son vill ha hans email.



tack har det bra.

2011-10-21 @ 21:13:21
Postat av: Emma

Åh voce fala muito bem sueco:) jag är imponerad! JAg är sällan inne på min blogg:/ jag ska koll med honom vad han har för mail adress, bor du också i sverige nu? Är din flickvän svensk? Jag finns på facebook och Ze med, jag heter emma karolina:)

2011-12-29 @ 20:58:40
Postat av: Renato

Tack =D, du pratar bra portugisiska också.

Men jag bara skriver okej, pratar lite, och förstår ingenting ^_^

Och ja, jag har bott har for nästan två år, två års i maj faktiskt.

Ja hon är svensk, så vi bestämde att jag skulle flytta hit och det har varit fascinerande ^_^.



Jag added ni på facebook ;)



gott nytt år har det bra

2011-12-31 @ 13:45:41
Postat av: Gretz

tittar fortfarande in då å då och hoppas på uppdatering.. hade ju varit stört spännande att läsa hur det går för er i sverige.. Om ni nu är kvar...



MVH Gretz

2012-06-10 @ 00:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0