Katt älskaren Ze!

För ca 3 månader sedan upptäckte jag en äcklig kackerlacka i mitt kök... jepp jag började typ lipa ahmen asså det är ju lite ok att se dom ute, det har man ju vant sig vid... Men inne i MITT KÖK. NOT OK

Jag fick så klart panik och köpte hem alla möjliga gifter och fällor, samt läste på om kackerlackor. Det var nämligen en bebiskackerlacka som vi hittade... och sen en till.... och sen en till... Det viar sig att i ett kackerlacksägg finns det ca 20 bebiskackerlackor. När jag fick veta det steg paniken ännu mer.

Då såg kattälskaren Ze sin chans..

Ze:- Emma we should get a cat...

Jag:- Men nej har jag ju sagt 10.000 gånger

Ze:- jo men nu när vi fått kackerlackor så är det bra om vi skaffar en katt för dom dödar kackerlackorna

Jag:- Va?? gör dom?? Är du säker?

Ze:- Ja ja helt säker

Jag:- ok (desperat och panikslagen som man var) Jag måste bara kolla med min hyresvärd först, och jag säger inte ja helt hundra!


På jobbet ett par dagar senare

Jag:- Linda (som har en katt) Dödar din katt kackerlackor?

Linda:- Nej, den kanske leker lite med dom men den äter liksom inte upp dom...

HRM.........


Jag:- Ze nej det blir ingen katt, dom äter inte alls kackerlackor

Ze:-  Men min pappa har redan hittat en katt till oss

Jag:- Men nej jag vill inte ha en katt vi ska ju flytta till Sverige snart

Ze:- Men ahme snälla...

Jag:-  Nej... ett nej är ett nej...

Ett par dagar senare...

Ze:- Oh shit... min mamma ringde precis, hon har varit och köpt en kattlåda, matskål, kattmat och kattsand till oss..

Mööööt vår lilla katt Tuffis!






Kommentarer
Postat av: Anonym

Emma, shit vad förvånad jag blev att du uppdaterat din blogg. Satt mest och slösurfade runt liksom, och så möts jag av INLÄGG! Woohoooo!



Det är ju så härligt att höra om hur du har det och se lite bilder.



Vilken fin liten Tuffis! Härligt gumman.



Snickelisnacka på tellen snart tror jag allt.



PUSS!

2010-11-23 @ 15:56:22
Postat av: Annikasan

Eh, inlägget ovan var från mig...

2010-11-23 @ 15:56:43
URL: http://annikasan.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag blev med happy att du uppdaterat :)))) vill se bilder på nya placet med, nu kan jag avsluta dagen med att se vad ni två bortflyttade vänner har för er igen, så Gonatt Emma o Annika <3

2010-11-23 @ 22:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0