Nu ser jag ljuset i mörkret!

Oj oj oj, en annan blev ju aldrig bättre i söndags då jag bloggade sist, falskt alarm så att säga. Kvällen slutade med att jag fick åka till akuten då allt slem hade åkt ner i lungorna. mmmm mysigt.

Men nu så nu börjar det ordna upp sig med 9 piller per dag. Så som ni förstår har det inte hänt så där överdrivet mycket kul, har legat i sängen i en vecka.

I fredags bad jag Ze åka och köpa nässpray till mig, vilket jag tog för givet att han visste vad det va.

Han lyckades och kom hem med rätt sort. Sen satt han och läste beskrivingen om hur man skulle göra med det och förklarade detta sen för mig.

Ze:- Du måste trycka upp den där i ena borren och trycka en gång så här ( och så visade han) och sen gör du likadant i andra borren.

Jag kunde inte hålla mig för skratt ALLA har väl någon gång i livet använt nässpray, jag säger då det portugriser hehe.





I måndags efter att jag varit på kliniken och hämtat mitt sjukintyg mötte jag Kiko och hans mamma.

Kikos mamma:- Hur är det?

Jag:- mycket bra (som är mitt standardsvar på portugisiska)

Kikos mamma:- Men det hör jag ju att det inte här...

Då förklarade Ze på lite bättre portugisiska än jag att jag hade varit på sjukan och suttit och inhalerat en timme på natten. Så skulle jag lägga till att jag också hade gjort lungröntken för det trodde jag att jag visste hur man sa.

Jag:- mm och så va jag och tog heroin..( åhh bra intryck hon måste fått av mig)

Kikos mamma:- Va???

Jag:- mm du vet ( och så höll jag upp händerna som en kamera framför lungorna och demostrerade) Heroin...

Ze:- hahahahahahahah HAHAHAHAH hon menar att hon har röntkat lungorna hahah

Jag:- Ups portugisiskan kanske inte är på topp än..


Så kan det gå!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Såg att du ringt igår. Hade den på ljudlös som vanligt :( Ville du ha receptet på raggmunk??

2010-01-20 @ 20:03:59
Postat av: Emma

nej igår tänkte jag bara snacka lite=) men gjorde raggis idag och den blev bra, börjat få tillbaks aptiten igen. Hoppas det är bra med er.. jag ringer någon dag igen!

2010-01-20 @ 20:35:49
URL: http://emmasnyakille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0