Familjen Martins

Vi va hembjudna till min kollega och vän Tina och hennes familj härom veckan. Alltså när jag blir stor vill jag också ha en sån familj. Dem är så himla söta.

Vi spelade wii eller vad det heter, det var hur kul som helst, men jobbigt eftersom jag va sjuk satt jag mest i soffan och slappade.(Ze sträckte armen by the way)

Familjen Martins använder sig av 3 språk, vilket är väldigt imponerande. Portugisiska, Engelska och Danska. Deras 10 åriga söner är störtsköna dom vänder sig till Ze och pratar portugisiska och sen till mig och pratar danska. Hur smarta som helst.

Roligast är deras dotter Stine på fyra år som bara pratar portugisiska vilket verkligen sätter min portugisiska på prov, mestadels förstod jag ingenting men det gjorde inte så mycket.

Förmodligen berättade hon en hemlighet för mig en väldigt lång mening som jag inte förstod ett ord av, men så här i efterhand känner jag mig väldigt stolt över att jag VET att jag kommer att hålla den hemligheten mellan henne och mig.




Tusen tusen tack familjen Martin för utsökt mat och trevligt sällskap.


Kommentarer
Postat av: Tina Martins

Hej! Åhhhh, va' söt du är! Men kära vännen, vi gillar ju er så mycket också. Men det har ni väl förstått. hehehe Vi tacker också er för mycket bra selskap. Ni är supersöta! :o) Kram Tina

2010-01-26 @ 13:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0