Storm= jag vill inte vara här

Usch det här är hemskt, vatten överallt och översvämning. Tänk på alla stackars personer som blivit av med sina bostäder. 31 döda i nuläget och vattnet bara fortsätter att komma.

Vaknade i morse av det blåste och regnade något som in i... Jag tyckte redan då det va obehagligt. Ze sa men Emma det är ingen fara bara en storm till. En timme senare ringer Zes kompis och sa att det är total kaos inne i Funchal. Madeira har flera stora floder eller levador som leder vattnet uppe ifrån bergen ner i havet, nu har det regnat så mycket så de är överfulla, vägar är byggda över dessa så det har gjort att vägar, broar och rondeller har blivit förstörda.

Nu när det lugnade sig lite vid fem tiden gav vi oss ut för att handla lite mat, vi tog bilen och körde ner så långt vi kunde komma i närheten av mitt jobb. Här kommer lite bilder och det ska väl tilläggas att vädret ska bli värre imorgon.




Bilden nedan: Byggnaden som ni ser är mitt bland annat mitt jobb, där stenarna ligger och vattet kommer upp va tidigare en väg och en rondell. Floden har alltså dragit med sig sjukt mycket stenar..




Här går jag i vanliga fall in när jag går till jobbet.... hrm undra om det är möjligt på måndag



Gatan nere vid hamnen







Pratade precis Madde aka B-fot som och en 7 åring hade dött, sååå hemskt.. Madde har varit instängd i sin lägenhet idag med översvämning utanför utan el och vatten... nu är dock elen tillbaks. Puh tur det.


Kommentarer
Postat av: Jacque

hellvete! shit, jag blir ju helt skärrad. Oj oj mycket vatten är det. Hoppas allt är bra med er! Puss puss

2010-02-20 @ 22:00:25
URL: http://jacque.blogg.se/
Postat av: Kaisa

Det är ju helt scary alltså.



Jag hade tänkt ta bussen o simma imorse och sen gå hem, DET är jag glad att jag inte gjorde.



Jag har kollat på RTP Madeira hela dagen.

Gymmet är för övrigt också stängt, vilket inte va så konstigt när man såg hur vattnet sprutade flera meter upp i luften och forsade ner i garaget på dolce vita. Vi hörs!

2010-02-20 @ 23:51:58
Postat av: Emma

Ja helt sjukt.Kaisa, vi får jobba hemmifrån imon då det inte är nån ström på jobbet och vattnet forstar fortfarande. Jacque i know, man kan nästan inte tro det är sant. Kram

2010-02-21 @ 13:19:18
URL: http://emmasnyakille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0