Hjälp!

Jo jag vet jag är nog typ världens sämsta bloggare, jag måste bli bättre i know....

Men nu behöver jag eran hjälp. Jag har berättat för några om när jag i somras blev medlurad på ett möte med bara portugisiska tjejer i en park. För er som inte vet ska jag dra historian lite kort.

Jag och Ze umgicks i början av sommaren med ett par av hans vänner som är jättetrevliga. Dom går i kyrkan varje söndag och är aktiva där.(vilket hör till vardagen för de flesta portugiser) Det va dock inte en katolsk kyrka utan en helt vanlig kristen kyrka. En lördagkväll när vi va och käkade middag hemma os Zes kompis föräldrar så haffade en dam mig (högt uppsatt i kyrkan) och började prata med mig. Alla blev helt tysta och tittade på mig.

Damen:- Emma du kommer  till kyrkan imorgon (alla tittade på mig och inväntade mitt svar)

Jag:- (panik) Jo men det är väl klart jag gör (åh nej vad har jag nu sagt)

Damen:- Men va bra, och på onsdag? Du kommer väl på onsdag?

Jag:- (känner mig väldigt iaktagen) Ja men det är väl klart (jisses amalia jag kommer aldrig kunna dra mig ur det här)


Kyrkobesöket gick ok (men jag kände direkt att jag aldrig mer ville gå dit då det inte alls va som i en svensk kyrka)

MEN ONSDAGEN GICK ALLT ANNAT ÄN OK!

Jag blev innan jag gick dit lovad att en tjej som pratar väldigt bra engelska skulle komma eftersom dom andra typ inte kan ett ord på engelska, NÄMEN det är väl klart att HON INTE kom.

Den engelsktalande tjejen hade också förklarat lite för mig vad mötena gick ut på.

Engelsktalande tjej:- Nej men vi träffas tjejer och fikar lite, och diskuterar livet och sånna saker som man inte kan prata om när killar är med.( inte riktigt sanning kan jag känna)

Ze om mötena:- Nej ni har typ picnic.

När jag kom dit, va jag lite förvirrad och försökte hänga med på portugisiskan en söt tjej som va där försökte översätta. Jo men så atte då skulle vi börja med att gå runt två och två i parken i ca 10 minuter och BE.

Jag greps av panik och frågade om det va ok om jag bad tyst på svenska i mitt huvud.

Sen när vi va klara skulle vi sitta i en ring i parken och ha bibelläsning i 2 TIMMAR, bibelläsningen va om att man inte skulle falla för frestelsen eller något sånt. Efter dessa två timmar många böner och hallelulja va vi klara och skulle fika. Då ringde jag dit Ze som va hemma, då hörde en av tjejerna det.

Tjej:- Va det Ze?

Jag:- Japp, han är här om två minuter (jag vill bara hem hem hem)

Tjej:- Va två minuter? Bor inte han i achada?

Jag:- (jäklar hur ska jag förklara det här nu utan att bli det svarta fåret ännu mer) Jo men asså jag fattar att detta är konstigt för er, men jag är svensk och i sverige så kan man bo iho utan att vara gifta. (ohhhhh ta mig härifrån)

Tjej:- Jaa eller nej men det va inte så jag menade, det är jätte bra att ni klarar av att bo ihop utan att falla för frestelsen. Det är inte många som klarar det och gifter sig därför först, men att ni klarar det är ju jätte bra.

Jag:- Jag ska nog gå och hämta min väska nu (jag vill hem jag vill hem jag vill hem)


Efter det har jag inte träffat dom alls, men nästa lördag blir jag tvungen. Vi är nämligen bjudna på bröllop, och ni kanske förstår min ångest nu... Vad ska jag ha på mig? Jag har köpt två klänningar så nu måste ni rösta.




Så???????? lila eller grå? Ajuda Se faz favor!Hjälp tack!


Kommentarer
Postat av: Wendy

Haha, jag gillar tjejens syn på giftermål. Ungefär som att många bara vill få det överstökat för att få ha sex ungefär :P



Ang. klänningarna så tycker jag att båda var jättesnygga... Men om det är sådant sällskap så kanske den grå?



2010-02-03 @ 22:09:40
URL: http://wendysvardag.wordpress.com
Postat av: Jacque

Hej gumman, jag lägger min röst på den gråa :)

2010-02-03 @ 23:31:35
URL: http://jacque.blogg.se/
Postat av: Emeli

Lila. Mer bröllop. Som du säger, du är svensk. Och Ze får försvara sig själv.

2010-02-03 @ 23:34:35
Postat av: maddan

den grå till kyrk-nissarna, den lilla på mitt! :D

2010-02-04 @ 09:28:29
URL: http://wildbyhearts.blogspot.com
Postat av: Tina

ja, nu ändrar jag mig när jag ser dom på. Jag tyckar ju dom båda är jättefina, men kanske den grå till brölloppet. Du ser snygg ut med båda två. ;o)

2010-02-04 @ 10:24:16
Postat av: mamma

Jag tycker den gråa passar bäst på bröllopet. Den lila är fin också. Mamma

2010-02-04 @ 11:21:23
Postat av: Linda

Hej Gumman!!shit va svårt-hmmmm jag tycker ju lätt lila..Tror jag,ähhhh hmmm, ja gumman det hjälpte ju mycke!!PÖSS

2010-02-04 @ 11:51:52
Postat av: Emma

Asså vad snälla ni är, 4 på grå och tre på lila=) jag väntar och ser om det kommer fler röstningar innan jag gör mitt val=)

2010-02-04 @ 15:38:43
Postat av: Kim

Båda är jättefina men jag skulle satsa på den grå :)

2010-02-04 @ 16:17:44
URL: http://kimdeklonia.blogspot.com
Postat av: JJ

hahaha rolig historia :)). Jag röstar lila!

2010-02-04 @ 16:25:13
URL: http://www.flashback.info
Postat av: Mord

Jag röstar definitivt på den lila, den såg jag inte tatton på. Om du kan gömma tatto i den gråa så röstar jag på den

2010-02-05 @ 12:46:07
Postat av: Lisa Fisa

DEfinitivt den LILA! Jättefin och väldigt passande till bröllopet. Den lila var verkligen jättefin och speciellt på dig! Inget att diskutera anser jag.



Puss!

2010-02-05 @ 21:23:43
Postat av: Lisa Fisa

Den lila!

2010-02-05 @ 21:25:43
Postat av: Lisa Fisa

Jag röstar på den lila klänningen, väldigt fin!

2010-02-05 @ 21:27:11
Postat av: Lisa Fisa

Den lila klänningen tycker jag :)

2010-02-05 @ 21:28:09
Postat av: Emma

Tusen tack för alla tips=) Lisa om jag fattade dig rätt så tyckte du grå=)

Vaffan är det för fel på min fina svarta ros på tutten som jag gjorde när jag va 15år. hahaha jag ska funda lite till!

2010-02-08 @ 20:15:10
URL: http://emmasnyakille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0