Hmm.......

Ze han har ju aldrig bott själv innan, han är ju Portugis so to say. Vilket innebär att han faktiskt inte kan någonting om hur det är att ta hand om ett hem eller om matlagning.

Idag gjorde vi hamburgare till kvällsmat, och när Ze stod och hackade löken fick jag genast en liten flashback från första gången Ze någonsin skulle hacka lök i min närhet.

Vi skullle nämligen bjuda våra två Svenska vänner Kim och Linn på tacos för ett par veckor sedan och jag bad Ze om hjälp med löken eftersom jag redan piffat till mig för kvällen och inte ville att sminket skulle rinna.

Jag- Zeeeeee kan du hjälpa till lite?

Ze- okidoki ja vad ska jag göra?

Jag- Du kan väl hacka löken är du snäll

Ze- But baby, nej jag vill göra något annat.... typ gurkan

Jag- Du kan få hacka gurkan också om du vill, men löken måste du faktiskt hacka

Ze- Men jag kan inte

Jag- Varför inte?

Ze- Men det vet du väl, du vet ju att jag är allergisk.

Jag- What? är du allergisk mot lök? Nej det visste jag inte. Vad händer?

Ze- Det börjar rinna jättemycket i mina ögon typ som jag gråter.




Ska ju tillägga att nu när han vet, att han inte är allergisk är det faktiskt han som hackar löken hemma!


Lite förfest efter tacos ätandet men Kim och Linnsan

Lite balkongbilder!


Kommentarer
Postat av: Jacque

Härligt Emma! Denna blogg kommer jag följa med stort intresse! Det händer ju liksom något roligt hemma hos er varje dag :D Länge leve kulturkrock!

2009-10-12 @ 12:30:52
URL: http://jacque.blogg.se/
Postat av: Lisa Fisa

Hahaha, det är ju jättekomiskt det här med allergi! JAg är "också" allergisk mot lök, eller endat rå lök, fräsmt gul då jag tycker att det är äckligt!

2009-10-12 @ 19:00:01
Postat av: Anonym

Haha, ja asså jag är ju allergisk mot massa saker, typ damsugarn!

2009-10-12 @ 19:22:15
Postat av: Annikasan

Hahahaha! Så jäkla skönt Emma! Du är BÄST!

2009-10-15 @ 21:08:20
URL: http://annikasan.blogg.se/
Postat av: knivlisa

Hahhaa sjukt kul!

2009-10-29 @ 11:05:58
URL: http://knivlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0