Eget språk!

I våran lilla familj (om man nu kan kalla det familj när man bara är två) pratar vi ett eget språk har jag kommit på.

Om någon skulle ha hört vårat samtal i bilen igår hade den personen nog trott att vi är lite märkliga. (vilket vi iof är) Ze han är ju  inte så jätte bra på Engelska och jag är ju fortfarande inte så super bra på portugisiska, men vi förstår varandra och det är ju huvudsaken.

I bilen:

Ze:- Ja men först måste vi åka och stoppa hår i däcken. (Hair, air för er som inte förstod)

Jag:- ok!


Asså det är liksom inget konstigt längre, Ze tar bort H där dom ska vara och sätter på dom på ord de inte ska vara.

Och en annan låter ju uppenbarligen som en ukrainsk(Från Ukraina) eller ryska som försöker prata portugisiska, vilket Ze tycker är otroligt roligt. Jag skyller på att jag är språkförvirrad. Pratar svenska + danska på jobbet och engelska/portugisiska hemma, blir ju lite mycket i en blondies huvud ibland.


Dagens Namn!

Ze har ÄNTLIGEN lärt sig att säga Janne. Det är tydligen jättesvårt för portugriser att säga, därför kallar sig Janne för Joao här.

Vi köpte nämligen Besbi av Janne.

Onion (roligaste)
anie
onie
nanie
janien (är det mest vanliga)  är namn som Ze kallade Janne.


Och precis nu skulle jag bara dubbelkolla med Ze så han verkligen fortfarande kan säga Janne så att jag inte sitter här och ljuger i bloggen.

Jag:- Zeee vad heter min kollega? du vet han vi köpte besbi av?

Ze:- Janien

Skit oxå!




Här har vi henne Besbi är hon inte fin!

Kommentarer
Postat av: Lie

haha, besbi är en moppe alltså?? hittade hit via annikasan, kul med ännu en tjej som hon och knivlisa :)

2009-10-29 @ 18:43:41
URL: http://luckylie.blogg.se/
Postat av: Emma

Nej men vad trevligt, hahah jo jag såg det sen att man skulle ju lätt kunna tro att det va jag som va besbi! haha! jo jag är väl kanske inte en lika ambitiös bloggare men men.

2009-10-29 @ 20:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0