Lucia och julfest närmar sig

På lördag är det julfest med jobbet, på julfesten ska det narturligt också va ett lussetåg.

Förra året blev jag mer eller mindre övertalad till att va med i lussetåget (jag och alla andra) och i år tänkte jag smita undan....men icke sa nicke, den gubben gick inte.

I fredags va sista anmälningsdagen till lussetåget då vandrade min chef förbi mig

Chef:- Emma, jag såg att du glömt bort att anmäla dig till Lussetåget

Jag:- Eh... oj ja just det ja

Chef:- Så skicka in din anmälan nu

Jag:- Eh...(tänker helvete oxå) ok då...

Så jag skickar iväg den där anmälan, och tänker ja ja vi är ju många iaf!

Så kommer chefen förbi igen

Jag:-  Duu.. hur många är det som är anmälda?

Chef:- Jo det är du och tjej Kim(vi har en kill Kim oxå) och 3 stjärngossar

Då steg ju ångesten rejält så jag tog mig friheten att anmäla Bfot och Sara också, men det va visst mindre poppis!Men idag fick jag veta att vi ä är hela 12 stycken. Jag tog på mig rollen som pepparkaksgubbe för det va jag förra året också.



Ohhh förra årets peppisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0