Du blir vad du heter....

Min kompis Annika har skrivit ett inlägg på sin blogg som inte alls stämmer in... Hon har i princip skrivit att man blir som man heter...

Du blir vad du heter


Emma, Carina, Lisa, Madde, Annikasan, Karin

Den perfekte partnern tycker att Olle och jag borde tänka oss för en extra gång innan vi döper vår son till Kurt. Han menar att namnet avgör hela personens framtida liv.

Sedan länkade han till ett fantastiskt inlägg på sin blogg där han gjort en lista på hur man är beroende på vad man heter.

Jag tyckte det var en kul idé och har därför gjort en egen lista kring mina fördomar kring namn. För att inte göra någon offended valde jag några av mina närmsta vänners namn...

Så här är alla som heter:

Carina - Cirka 40 år, färgat hår i någon rolig färg, så som rött eller mörkt med någon lila ton. Hon jobbar inom vården, röker är lite överviktig och älskar att dricka kaffe och skvallra. På helgerna går hon gärna på after work, då är hon piffigt och ungdomligt klädd.

Lisa - Korta, glada, goa och har alltid goa bulliga kinder.

Madde - Läser ekonomi marknadsföring. Är smal, söt och har blond hästsvans.

Sofie - Samma som Madde. Faktum är att de ser nästan precis likadana ut. Man ser dem ofta tillsammans på vimmelbilder från någon nation eller något kårhus, i söta linnen och väl läppbalsamerade plutande läppar.

Annika
- Lite som Carina. Dock inte riktigt lika piffad och ungdomlig. Jobbar kanske som förskollärare. Även hon är cirka 40 och har färgat kortklippt hår. Trendiga kantiga färgstarka glasögon.

Emma - Söt. Alla gillar Emma. Not so bright, men alla killar vill vara med Emma. Hon tuggar gärna tuggummi.

Karin - Karinar är lite stesiga. De ger sken av att kunna typ allt. I skolan störde man sig ofta på Karin, hon var rätt fjäskig och blev jätteupprörd om hon hade ett fel på typ det svåraste provet ever.

 

Vilket jag blev lite lätt offended över då det i princip står att jag inte är så smart!!!!

 

Och nu har jag klurat och klurat och klurat i ett par dagar på min payback, men ger nu upp!

Jag hade tänkt att skriva om alla namnbeskrivingar, men efter mycket funderande inser jag att Annika har prickat in dom rätt bra. (alla utom mitt namn då vill säga)

 

Emma- Smart, snäll omtänksam. Jobbar ofta på ett kontor eller med barn. Mycket social och reser mycket. (så tror jag dock hon menade att det skulle stå om mitt namn)

 

Kred till Annika angående de andra namnen!


Kommentarer
Postat av: kakan

ja ja.... inga köttbullar till Emma på juldagen...

2009-12-03 @ 19:03:36
Postat av: Annikasan

hahaha! Emma min fina vän. Det är så himla bra, för du har raserat mina fördomar om personer med namnet Emma. Från och med nu förknippar jag bara Emma med någon som är Snygg (het faktsikt), superintelligent, världsvan och barnkär. Mitt barn LÄR ju heta Emma. Efter dig slemmot!

2009-12-04 @ 10:18:49
URL: http://annikasan.blogg.se/
Postat av: Emma

Kakan, jo men självklart menade jag att alla andra FÖRUTOM ditt namn stämde in=) Din skulle det endast stå Karin= Intelligent!



Annika yes i know... du måste ju lite avis att du inte heter Emma=)

2009-12-06 @ 12:27:45
URL: http://emmasnyakille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0