Den ständiga kampen!

Åhh vad jag är hungrig... mm så är det nu har jag börjat kämpa med att gå ner i vikt igen.

Jag känner mig alltid så nervös när jag ska ta mig hem och träffa alla (två veckor kvar), man vill ju inte liksom va den där som alla säger så här om sen..

:- Oj vad pluffsig hon hade blivit då!


Och saken är den att jag dessutom har känt mig lite pluffsig det senaste så i helgen frågade jag Ze.

Jag:- Säg ärligt nu... ser det ut som om jag har gått upp i vikt? (medans jag tänker tycker du det så måste du ljuga snälla ljug ljug ljug)

Ze:- Nej inte direkt (jag pustar ut)....fast nu när  jag tänker efter så kanske jo lite kanske.. (jag stelnar till).....och ah just det ja, sa jag att jag tog en kaffe med Christina i förra veckan?

Jag:- Nej? (och känner att det är skönt att byta samtalsämne)

Ze:- Jo, det gjorde jag iaf och hon hade sett dig härom dagen..

Jag:- Mm jag vet, jag vinkade men det va liksom försent

Ze:- jaha ok, ja ialla fall så undrade hon om inte du va gravid.

Jag:-WHAT???????????

Jag:-WHAT????????????

Jag:- WHAT??????????

Ze:- Nej men du får ju inte bli upprörd nu, hon sa det faktiskt på ett jättesnällt sätt.



Får inte bli upprörd, det är väl klart att jag får bli upprörd och det kan man säga att jag blev med. Jag har gått runt hela veckan och beklagat mig på jobbet, så att jag ska få höra,

:-Nej du ser inte alls gravid ut!

Japp så nu har jag gått fram och tillbaks från jobbet sedan i måndags och käkat sallad och tonfisk.(tar ca 40 min en väg)


Däremot är jag väldigt bra på att blåsa upp min mage så jag ser gravid ut!


Kommentarer
Postat av: Roger

Hahahahaha, så bra fingertoppskänsla.



Men lite får du skylla dig själv för att du drog in honom i den där fällan. För du säger "var ärlig", men menar "ljug". Så det är svårt att komma ur det där helt med hedern i behåll. Brottsprovokation kallas det när poliser gör på det sättet.



Jag kan också spänna ut min mage så det blir jättestor. Dock så gör jag det inte så ofta längre, jag är nämligen rädd att den ska fastna i uppblåst läge. Det hade inte alls varit ett särskilt smickrande för mitt utseende.

2009-12-03 @ 00:27:31
URL: http://rogersunpersonal.blogspot.com
Postat av: Wendy

Jag tycker inte du behöver gå ner i vikt men om du nu "måste" så har jag några tips, haha.



Det bästa att byta ut läsk och saft till vatten eller riktig juice.

Ta bort alla lightprodukter (eftersom sötningsmedlen gör dig hungrigare och ökar insulinet=fettcellerna lagrar mer fett).

Äta mer sallat och grönsaker i stället för t.ex. pasta eftersom du kan äta t.ex. ett kg broccoli och få i dig lika mycket kcal som av en endaste liten chokladpralin.

Och gå någon extra promenad för att få bort det påstådda pluffset och bli mer fast i kroppen....



Och det viktigaste av allt. Unna dig gott då och då också, annars blir det ju jättetråkigt?!

2009-12-03 @ 08:03:35
URL: http://wendysvardag.wordpress.com
Postat av: Wendy

Haha, Roger du är rolig du!

2009-12-03 @ 08:04:08
URL: http://wendysvardag.wordpress.com
Postat av: Annikasan

Men fina fina Emma. Inte behöver du väl banta ner dig innan du kommer hem! Snälla var lite plufsig! Det är asbra om jag slipper vara själv. Dessutom är de tju kul om vi får skvallra om att du är pregnant. Naturligtvis inte bakom din rygg, utan vi kan leka det. Allihop liksom. Diskutera allt sånt som man gör med gravida du vet, typ om du mår illa, om du har några konstiga cravings och inte minst vad barnet ska heta.

2009-12-03 @ 12:55:05
URL: http://annikasan.blogg.se/
Postat av: Emma

Va Roger, tror du verkligen den kan fastna?? Det kanske är därför jag ser lite gravid ut nu, det fanns nämligen en tid som jag tyckte det va jätte kul att spänna ut magen! Men jag tycker nog Ze borde veta att man sk ljuga vid om vikten.



Wendy, asså tusen tack för förslagen, jag ska försöka att hålla det=) By the way det går inte att gå in på din blogg, jag har försökt massa gånger men får bara felmeddelande.



Annika, jo iof skulle det va ganska kul om jag fick leka gravid under semester, bli ompysslad och få äta all god svensk mat jag kan komma över=)Mitt barn ska heta Cornerlia!

2009-12-03 @ 17:53:03
Postat av: Wendy

Det var så lite :)



Hoppsan hejsan, det visste jag inte?

Tror det funkar bättre nu...



Cornerlia är ett fint namn, det får mig att tänka på barntidningar "witch" där Cornerlia är en smart, lite besserwisser aktig tjej med långt, blont hår.

2009-12-05 @ 09:17:59
URL: http://wendysvardag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0